Pětifaktorová dieta H. Pasternaka

Hledáte nějakou dietu pro efektivní hubnutí? Pak můžete zkusit program pětifaktorová dieta – jídelníček Harley Pasternaka. Ze všech možných populárních diet má možná právě tato dieta nejvíce „P“. Neslibuje rychlá řešení, není jednostranně zaměřená a má prvky režimového opatření. K mediální podpoře přispělo jistě i to, že mezi těmi, koho Harley Pastrnak koučuje při redukci váhy, je řada celebrit, včetně těch hollywoodských.

Jídelníček pětifaktorové diety se řídí 5 zásadami (pěti faktory):

  1. Jíst se pravidelně 5krát denně, tedy žádné hladovění.
  2. Každé jídlo má obsahovat pět základních součástí, mezi které patří: bílkoviny, vlákniny, sacharidy s malým glykemickým indexem, nenasycené (zdravé) tuky, nápoj bez cukru.
  3. Příprava jídel je jednoduchá, mělo by stačit pět minut.
  4. Cvičení 5 x 25 minut během týdne, žádná fyzicky náročná cvičení nejsou potřeba, důležitá je pravidelnost.
  5. V pětitýdenním programu je pro každý týden jeden den bez omezení.
Harley Pasternak, autor 5-faktorové diety

Harley Pasternak

Mezi zakázané potraviny patří především bílý cukr a bílé pečivo.

K dispozici je i Pastenakova kniha (5-Factors Diet), do češtiny (pokud je mi známo) zatím nepřeložená. Inspiraci je možno najít i na jeho webu 5factors.com (anglicky), kde je i abonentní program pro on-line podporu všem, kdo chtějí hubnout podle zásad pětifaktorové diety.

Nejde to i rychleji?

Rychlé a krátké cesty mohou vést do pekel. V případě  pokusu o hubnutí to platí dvojnásob. U drastických a jednostranných a nárazových diet hrozí známý jo-jo efekt, tedy po ukončení diety dojde opět rychle k návratu na původní váhu (nebo se nadváha ještě zhorší). Mezi takové nevhodné dieta patří například Margitova dieta, dieta Daniela Hůlky, mléčná dieta Rajko Dolečka, hollywoodská dieta modelek. Sporná je tak mezi celebritami populární Dukanova dieta, proto, že nejde o nárazové řešení, ale trvalý program na hubnutí.

Odešli komentář